Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Dzień Bezpiecznego Internetu!

Data publikacji 06.02.2024

Różne legendy i jeden cel - wyłudzić pieniądze. Pamiętajmy: nim przekażesz pieniądze/Blik, upewnij się, że po drugiej stronie jest ta osoba, za którą się podaje, a nie oszust! Warto ustalić z bliskimi sposób potwierdzenia, że to ta osoba, za która się podaje, do nas pisze. Pamiętajmy, pod żadnym pozorem nie podajemy haseł, loginów ani nie logujemy się na swoje konto, by uzyskać od kogoś pieniądze! W razie wątpliwości zmieńcie sposób komunikacji, zadzwońcie na sobie znany numer telefonu osoby lub instytucji, napiszcie innym komunikatorem.

Oszuści nie tylko podszywają się pod sprzedających, lub różne firmy w sieci, by wyłudzić pieniądze/Blika lub dostać się na nasze konto, ale równie często podszywają się pod naszych bliskich i znajomych. Wiele linków zawiera odnośniki instalujących złośliwe oprogramowanie, które daje dostęp do naszego urządzenia (komputera bądź telefonu) lub do naszych profili. W takiej sytuacji widzimy, że do nas pisze osoba z naszych kontaktów, która ma dostęp do historii rozmów. Warto dlatego przed przekazaniem Blika zadzwonić i upewnić się, czy to ta osoba do nas pisze. Dobrze ustalić jakieś wspólne hasło z bliskimi lub zapytać o zmyślona rzecz, nieistniejącego krewnego lub o wydarzenie. Jeśli ktoś potwierdzi pobyt u takiej osoby lub to wydarzenie, da nam jasny sygnał, że na koncie tej osoby doszło do włamania i aby nie przesyłać żadnych kodów Blik. Warto również pamiętać, aby nie wchodzi w żadne linki, co do których pochodzenia nie jesteśmy pewni zachować w sieci ostrożność, regularnie zmieniać hasła i wylogowywać się ze wszystkich urządzeń. To pozwoli ochronić nasze dane oraz oszczędności.

Powrót na górę strony